Even voorstellen
Getrouwd | 4 kinderen | Sociaal mens | Reizen | Sporten voor ontspanning
Jaco van Ravenhorst is partnermanager bij ViPro. En hij bouwt graag een goede band op met mensen. “Het gaat mij erom dat je open gesprekken krijgt. Op deze manier krijg je ook de behoeftes van de klant inzichtelijk en kun je hen hierin helpen.”, legt Jaco uit. “Wil je dit goed doen, dan is een connectie maken met de mens heel belangrijk.”
In deze blog vertelt hij meer over zijn rol bij ViPro en de meerwaarde voor partners.
Van eindgebruiker naar B2B
Kijken waar uitdagingen liggen. Daar gaat het hart van Jaco sneller van kloppen. “Ik ben al heel wat jaren werkzaam binnen de ICT. Voor verschillende branches, van zorg tot mkb. Ook heb ik diverse functies mogen bekleden, zoals projectleider, selling consultant of direct sales. En nu is mijn rol partnermanager.” Een mooie ontwikkeling. “Maar voor mij is het werken met mensen altijd de gemene deler. Kijken waar uitdagingen liggen en aansluiting vinden op de partner. Die functietitel is maar bijzaak”, aldus Jaco.
Een goede mix
Jaco reist door een groot gedeelte van Nederland om de partners van ViPro te bezoeken. Jaco: “En dit vind ik heel leuk om te doen. Maar niet iedere dag, want ik heb ook tijd nodig voor het opvolgen van actiepunten en het maken van nieuwe afspraken. Daarom bewaak ik altijd de balans. Een mix die heel goed werkt voor mij.”
“Waarde toevoegen aan jouw onderneming? Verzin nieuwe dingen en blijf proactief!”
In business together
Laagdrempelig, dat is hoe Jaco ViPro omschrijft. “Wanneer partners ons bellen, krijgen ze direct een collega aan de telefoon die ze ook écht verder helpt. Dat vind ik krachtig. Dus geen ingewikkelde ticketsystemen of een anonieme binnendienst die jouw bedrijf totaal niet kent.” Jaco vervolgt: “Maar je kunt bij ons bijvoorbeeld ook je volledige facturatiestraat regelen. En ICT-ondernemers blijven door de samenwerking met ViPro onafhankelijk. Want wij zijn niet ‘getrouwd’ met vaste merken. Dit betekent dat je heel dynamisch bent en veel verschillende producten in je portfolio kunt opnemen en dit doe je onder je eigen label!”
Bouw waarde op in jouw onderneming
Ja, de concurrentie is vandaag de dag behoorlijk hoog in de ICT-branche. Ook op het gebied van whitelabel services. “Op prijs hoef je niet te concurreren. En iedereen zegt natuurlijk dat hun support super goed is. Daarom ben ik van mening dat je jezelf als ICT-dienstverlener moet specialiseren. Zorg ervoor dat je klantgerichte oplossingen gaat aanbieden, daardoor lever je meerwaarde in plaats van alleen maar een product waarvan er dertien in een dozijn passen. Denk aan combinaties zoals internet+fallback. Maak dáár een combi-abonnement van. Want met dit soort concepten maak je het verschil ten opzichte van de concurrent en zo bouw je dus waarde op voor jou onderneming. Dan heb je iets unieks te melden.”
“En heb je geen idee hoe je dit aanpakt? Dat laten we je graag zien”, besluit Jaco het interview.