ViPro heeft een heel mooi jaar achter de rug en kijkt met vertrouwen naar de toekomst. We spraken met Mark Sollie, eigenaar van ViPro, over de hoogtepunten, uitdagingen en ontwikkelingen die het afgelopen jaar hebben gevormd. En we vragen hem natuurlijk ook wat ICT-partners in 2025 van ViPro kunnen verwachten. Mark: “Bij ViPro draait het niet alleen om groei, maar om een stabiele samenwerking waarin iedereen zich kan ontwikkelen.”
“2024 was een jaar waarin we stabiel presteerden en ons groeipad voortzetten,” vertelt Mark. ViPro verwelkomde een flink aantal nieuwe partners en bewees opnieuw de waarde van particuliere onderneming. “In een tijd waarin consolidaties in onze sector doorgaan, horen we van onze partners dat ze onze stabiliteit en eigen koers waarderen. Bij ons vind je geen aandeelhouders die puur focussen op kosten, maar een familiebedrijf dat meedenkt en passie heeft voor het vak. Natuurlijk zijn deze elementen belangrijk, maar niet alles draait om geld. Wij varen onze eigen koers. Bij ViPro hebben we passie voor het vak. En we hebben het leuk met elkaar. Dát vinden wij belangrijk. Een partner voelt dit, of zoals wij het zeggen: ‘In business together’. Dit zit in ons DNA.”
Daarnaast introduceerde ViPro KLiX, een volledig uniek systeem dat facturatie en ticketbeheer samenbrengt onder het whitelabel van de partner. “Het kostte even tijd om te wennen, maar nu ervaren partners de voordelen van de nieuwe functionaliteiten. En omdat we dit systeem zelf bouwen, kunnen we continu inspelen op de behoeften van onze partners. We blijven dit systeem wekelijks verbeteren. Het is een soort zelflerend proces: als partners suggesties hebben, voeren we die door. Zo blijft Klikx altijd vooruitstrevend.”
Consolidatie blijft een uitdaging in de markt. “Wanneer bedrijven worden overgenomen, verandert vaak het DNA van die organisaties,” legt Mark uit. “Dat biedt ons kansen: partners die niet meer dezelfde klik voelen met hun leverancier, kijken om zich heen. Wij springen daarop in met een persoonlijke aanpak en door écht mee te denken over hun behoeften. Bij ViPro vind je een bepaalde vorm van stabiliteit. En als werkgever ben ik dan ook trots op het feit dat mensen blijven hangen bij ons, en dat de partner dit ook voelt. We doen wat we zeggen.”
“Het mooiste compliment? Partners die zeggen: ‘Degene die ik sprak bij de start, spreek ik vandaag nog steeds.’”
Een andere uitdaging is dat veel IT-bedrijven nog steeds niet volledig inzetten op telecom. “Vaak zien ze wel in dat dit een essentieel onderdeel is van de werkplek, maar hebben dienstverleners telecom nog niet standaard in hun portfolio opgenomen. Het is een gemiste kans als je jouw klanten dwingt om naar een ander loket te gaan voor telecomdiensten. Daarmee loop je niet alleen omzet mis, maar geef je ook ruimte aan concurrenten.” Het goede nieuws? Je hoeft het niet allemaal zelf te doen. Hier kan een partner zoals ViPro een cruciale rol spelen. “Wij nemen alle zorg uit handen – van het salesgesprek tot aan de facturatie. Zo borg je niet alleen je omzet, maar ook de relatie met je klant.”
Wat speelt er in 2025?
Voor 2025 ziet ViPro volop mogelijkheden. Mark benadrukt: “Er liggen dus nog veel mogelijkheden om het portfolio van onze partners te verbreden. Vooral op het gebied van mobiele telefonie zien we groei. Bij ons hebben partners de vrijheid om met verschillende operators te werken, zodat ze een compleet aanbod kunnen bieden, zonder dat hun eindklant verder hoeft te kijken.”
Ook de consolidaties in de markt blijven doorgaan. “De grote investeringsmaatschappijen die kleinere ICT-ondernemers overnemen, blijven een feit. Daarnaast zien we een verschuiving naar Microsoft Teams, maar dat is niet zaligmakend,” legt Mark uit. “Veel organisaties hebben aanvullende faciliteiten nodig, zoals onze VoIP-oplossingen. Dat is precies waar wij kunnen ondersteunen.” Zijn dit uitdagingen voor ViPro? Mark antwoordt zelfverzekerd: “Nee, ik zie eigenlijk alleen maar kansen.”
Onze boodschap voor jou
Mark sluit af met een duidelijke boodschap voor ICT-partners: “Zorg ervoor dat je jouw portfolio compleet hebt. Laat geen ruimte voor je klanten om elders te shoppen. Wij begrijpen dat telecom misschien niet je core business is, en dat hoeft ook niet. ViPro ontzorgt je volledig, zodat jij je kunt focussen op wat je écht belangrijk vindt. Samen zorgen we ervoor dat jouw klanten bij je blijven, en dat jouw business groeit.”
Ben je benieuwd wat wij in 2025 (of morgen nog) voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op.