ViPro: in 2023 zetten we nóg meer in op recurring business voor partners

De samenvatting van 2022? ViPro kijkt terug op een fantastisch jaar met vele hoogtepunten, zoals het tienjarig bestaan, de lancering van de businessclub én de duurzame groei van het partnerkanaal. En wat brengt 2023? Meer recurring business én er staat een compleet vernieuwde portal op de planning! Wat is dat? Samen met Mark Sollie, eigenaar ViPro, en Robert Wijnen, Manager ViPro blikken we terug én kijken we vooruit.

Het succes van de ViPro Businessclub

Robert trapt af: “We zitten nog in ons jubileumjaar. Het jaar waarin we trots zijn op het feit dat we al tien jaar bestaan en waarin we onze partners verrasten met mooie acties, met als kers op de taart onze eigen ViPro Businessclub.” Mark vult aan: “Deze club hebben we eind 2021 aangekondigd en in 2022 gingen we live. Inmiddels hebben we al twee succesvolle bijeenkomsten met onze partners georganiseerd. We zijn blij met dit succes, want wij kunnen als ViPro deze businessclub wel in het leven roepen, maar het zijn uiteindelijk de partners die hun waarde toevoegen. Door deze bijeenkomsten kunnen we elkaar inspireren, van elkaar leren, luisteren en helpen waar nodig. Ik ben er dan ook trots op dat onze leden de meerwaarde zien én zelf leveren. We hopen in 2023 ook weer nieuwe leden te mogen verwelkomen.”

Een autonoom en zelfstandig familiebedrijf

“2022 is ook het jaar geweest waarin ViPro nóg unieker is geworden.” Hoe dan? Dat legt Mark ons uit: “Er is een flinke overnamegolf geweest, waarbij veel kleinere ICT-partijen en leveranciers zijn opgekocht door grotere spelers en/of investeringsmaatschappijen. ViPro is nog steeds een autonoom en zelfstandig familiebedrijf. Onze missie is niet om aandeelhouders tevreden te stellen, maar om een betrouwbare en stabiele wholesale-aanbieder te zijn voor het partnerkanaal. Precies dít maakt ons een unieke verschijning in Nederland. We willen namelijk toegankelijk blijven voor onze partners. Dat ze met de eigenaar om tafel kunnen zitten en zodoende samen plezier aan het ondernemen beleven. Samen groeien! Daarom blijven we een compleet onafhankelijke partij en maken we op deze manier ook onze propositie ‘in business together’ waar.”

Recurring business ís steeds belangrijker voor onze partners

Het jaar 2022 was voor ViPro heel positief, maar natuurlijk waren er ook uitdagingen. “Het belang van recurring inkomsten neemt steeds meer toe voor onze partners. Zeker als we kijken naar komend jaar en de voorspelde recessie, is het belangrijk om een stabiele inkomstenbron te creëren. Denk bijvoorbeeld aan mobiele abonnementen”, vertelt Robert. “Vroeger was dit handel voor een aparte sector, maar tegenwoordig verdwijnen de conventionele telecombedrijven en worden mobiele abonnementen onderdeel van ICT”, vult Mark aan. “Misschien branchevreemd, maar dat betekent níet dat dit ingewikkeld hoeft te zijn. Want hier komt onze expertise om de hoek kijken. Bij ViPro zorgen we er namelijk voor dat het heel eenvoudig is om extra handel te pakken met mobiele abonnementen, zodat je je op een positieve manier kunt onderscheiden van de concurrent.”

We kijken ook vooruit

“De uitfasering van het kopernetwerk is al een ingeslagen weg. Dit betekent dat er alternatieven geboden moeten worden bij klanten en dat faciliteren wij voor onze partners.” Robert gaat enthousiast verder: “Én ViPro heeft iets heel moois op het programma staan! We zijn namelijk druk aan het ontwikkelen. Ons ViPro portaal is aan vernieuwing toe en op basis van de waardevolle input van onze partners, bouwen we nu een compleet nieuw platform. Deze zijn we op dit moment uitvoerig aan het testen en hopen we medio 2023 live te zetten.”

Nieuw: onze portal!

“Met de nieuwe portal ben je als partner in staat om nòg sneller en eenvoudiger een overeenkomst te genereren voor de diensten die je bij de eindklant wilt leveren. Maar we integreren bijvoorbeeld ook ons ticketsysteem, waardoor onze partners in één oogopslag zien wat er bij hun klanten speelt. En andersom werkt dit ook: op deze manier kunnen ook wij meekijken en de samenwerking met onze partners intensiveren, door ze proactief advies te geven.”

Onze boodschap voor jou

“Wij staan voor ‘in business together’ en dat maken wij iedere dag weer ‘waar’ voor onze partners. Dat betekent ook dat we samen -door onze krachten te bundelen-, een mooie toekomst kunnen hebben. Ook als de conjunctuur wat minder is, want we bouwen samen aan het succes van de partners.” Mark gaat verder: “Samen werken we slimmer, willen we succes vasthouden én staan we dus samen in het veld. Want samen sta je sterker dan alleen. Wees daarom welkom! We denken graag met je mee over hoe we jouw omzet laten stijgen.”

Ben je benieuwd wat ViPro voor jouw onderneming kan betekenen? We maken graag kennis.

Partner worden van ViPro?