25 jaar Sollie en 12 jaar ViPro: samen klanten helpen op ieder niveau

In 2024 vierden we feest, want Sollie bestond 25 jaar! ViPro maakt al ruim 12 jaar onderdeel uit van de gelijknamige bedrijvengroep. Mark Sollie, eigenaar van Sollie Groep, vertelt: “Toen we in 2012 onze wholesale-business uit Sollie.com isoleerden in een aparte bv, oftewel ViPro, konden we onze positie als whitelabel telecom- en connectivity-partner versterken. We konden ICT-partners bedienen op de manier zoals wij dat willen: door ze te ondersteunen op ieder niveau. We deelden onze specialistische kennis over onze whitelabel services én dachten mee op businesscaseniveau.’ En vandaag de dag doen Sollie dat nog steeds op deze manier: ‘In business together.’

In deze blog delen we graag een stukje van de geschiedenis van Sollie, omdat wij onderdeel zijn van deze groep én DNA delen. We hebben de drive om verwachtingen te overtreffen, een passie voor ons vak, en de nadruk op de S van Service in plaats van Sales.

25 jaar Sollie: sterk verbonden

“Het was niet de vraag óf ik ooit een onderneming zou starten, maar wanneer. Precies 25 jaar geleden dus,” vertelt Mark. Maar hoe is het afgelopen kwarteeuw verlopen? Mark neemt ons mee van 1999 naar 2025, langs alle ontwikkelingen, uitdagingen én successen:

 

  • Sollie begon als pionier in de telecom, met een sterke focus op kostenbesparende oplossingen en het opbouwen van maandelijkse inkomsten voor klanten.
  • Door de ontwikkeling van een eigen VoIP-platform, zette Sollie een unieke standaard neer, zowel voor hun klanten als voor concullega’s die dit platform konden doorverkopen.
  • Het wholesale-model, waarbij Sollie techniek biedt en partners hun klanten bedienen, leidde in 2012 tot de oprichting van ViPro.
  • Door eigen netwerken en verbindingen op te zetten, kunnen Sollie en ViPro hun servicekwaliteit garanderen.
  • Dankzij een sterke visie, constante innovatie en een betrokken team is Sollie blijven groeien. En daarmee ViPro ook.
  • Want door volledige controle over hun diensten te hebben, kunnen beide organisaties betrouwbare service bieden met de nadruk op kwaliteit en klantgerichtheid.
  • Sollie’s unieke positie en klantloyaliteit zijn het resultaat van een stabiele, onafhankelijke koers in een dynamische markt.
  • En ook in de toekomst blijft ViPro zich richten op stabiele groei, met nadruk op service boven sales, gedreven door passie en samenwerking met hun toegewijde team.

Meer weten over Sollie en ViPro?

Ben je benieuwd hoe wij samen smarter, stronger and successful together worden? Daar vertellen we je tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek graag alles over.