ViPro is de telecom- en connectivitypartner waar jouw omzet door stijgt. Hoe we dat doen? Door je te ondersteunen op ieder level. We delen onze specialistische kennis over onze whitelabel services én denken met je mee op businesscaseniveau. Dát noemen wij in business together. Maar hoe ervaren onze partners dat eigenlijk? We vroegen het aan Bram van der Linden, mede-eigenaar Knap-IT: “In ViPro hebben wij een goede leverancier gevonden die doet wat hij belooft. Afspraken worden nagekomen en vragen worden snel én correct beantwoord. Want net als ons, heeft ViPro service hoog in het vaandel staan.”
Knap-IT werkt met het team aan één doel: klanten helpen door middel van het slim inzetten van ICT. Bram: “Wij staan voor realistische oplossingen. En samen met ons team gaan we altijd voor het beste resultaat. ViPro helpt ons daarbij, omdat ze een leverancier zijn die de telefoon opneemt en Nederlands spreekt.” Dat klinkt misschien logisch, maar de ervaring leert dat het tegenovergestelde vaak waar is. “Onze vorige leveranciers werden door grote partijen overgenomen. Dat betekende ook dat de supportdesk naar India of Pakistan verhuisde. En dat we -als we een vraag hadden- in ingewikkelde keuzemenu’s terechtkwamen of soms helemaal niet geholpen konden worden. Daarom gingen we op zoek naar een Nederlandse partner, die écht iets voor je kan betekenen. ViPro dus.”
De samenwerking tussen Knap-IT en ViPro begon op kleine schaal. “We wilden elkaar eerst goed leren kennen en gebruikten onze eigen organisatie als proefkonijn.” ViPro migreerde enkele mobiele telefonie-abonnementen en Knap-IT keek hoe zo’n overname ging. Bram vertelt enthousiast verder: “Dat ging allemaal goed en we migreerden vervolgens een aantal internetverbindingen. Ook dat ging top en al snel werd ViPro onze verbindingsleverancier. Voor ons én natuurlijk voor onze klanten.”
“Wij staan voor persoonlijk contact en dat zoeken we ook in de partners en leveranciers waarmee we samenwerken. Ze hoeven niet de goedkoopste te zijn, maar wél de beste in hun vak. En nog belangrijker: we moeten ze kunnen vertrouwen”, vertelt Bram ons. “Wij zijn geen salesmensen, maar gericht op service. Zo doen wij ook zaken met onze klanten, als serviceverlener. ViPro helpt ons daarbij, als betrouwbare partner.”
Een voorbeeld uit de praktijk:
Bram: “Een klant van ons stapte over met haar mobiele telefonie. Een maand voor de migratie kregen wij via ViPro alle simkaarten al. En op deze kaarten stonden de namen van mijn klant, die ik in de offerte had gezet. Zo hadden wij ruim op tijd alle middelen al in huis, om op ónze tijd de klant te migreren. Ook kreeg iedereen een sms met de boodschap ‘let op, morgen wordt jouw nummer overgezet naar je nieuwe simkaart’. Topservice! Voor ons betekende het geen stress en we konden onze klant een kant-en-klaar pakket aanbieden.”
“In producten kun je jezelf misschien niet onderscheiden, want er zijn vele leveranciers die internetverbindingen en telefonie-oplossingen aanbieden. Maar wél in service en communicatie. ViPro regelt het gewoon en heeft inmiddels bewezen dat wij daarop kunnen vertrouwen. Dat geeft ons rust én scheelt ons een hoop tijd. ViPro is een nuchtere partij en dat past bij ons.” Bram vertelt tenslotte dat ViPro een mooi orderproces heeft, met automatische facturatie. “De software integreert naadloos met ons administratiepakket. Alles is volledig geautomatiseerd en ook dát is voor ons een groot pluspunt.”
Ben je benieuwd wat wij voor jou onderneming kunnen betekenen? Wij vertellen het je graag!