Managed VoIP is een telefonieoplossing die beter bekend is onder de naam: Cloudtelefonie. En communiceren via de Cloud en is kostenbesparend én flexibel.
Bij cloudtelefonie wordt de telefooncentrale in onze datacenters gehost. Bij een conventionele telefonieoplossing staat er juist een telefooncentrale op de klantlocatie. Hierdoor hoeft er in het geval van cloudtelefonie geen investering te worden gedaan in een centrale. Jouw klant betaalt een bedrag per maand per gebruiker om deze dienst af te nemen.
Traditionele telefooncentrales zijn vaak niet meer toereikend om invulling te geven aan de hogere bereikbaarheidswensen van organisaties. Naast telefoon zijn ook mail, chat en sms veelgebruikte manieren om intern en naar buiten toe te kunnen communiceren. Managed VoIP (of cloudtelefonie) van ViPro organiseert alle vormen van communicatie vanuit ‘the cloud’, in één menu. Op kantoor, onderweg of thuis, het maakt niet uit; elke medewerker is altijd op de juiste manier met de organisatie verbonden.
Met de mobiele App heb je alle communicatiemogelijkheden op zak die je ook met je vaste bureautoestel en/of softphone hebt. Je smartphone is als het ware een verlengstuk van de telefonieomgeving op jouw kantoor. Telefoneren, chatten of sms-en, het maakt niet meer uit waar je bent. Eén up-to-date adresboek is beschikbaar op PC, smartphone en tablet. Nooit meer dubbel invoeren van gegevens dus!
De gesprekken worden zowel voor inkomend als uitgaand verkeer geregeld via het telefonieplatform van ViPro. Met aantrekkelijke tarieven per gesprek of de mogelijkheid het belverkeer af te kopen (voor zowel nationaal als Europees verkeer). Daarbij het mogelijk om ook mobiele aansluitingen deel te laten uitmaken van de bedrijfstelefooncentrale.
De Managed VoIP oplossing van ViPro kan volledig integreren met het Office pakket van Microsoft, zo heb je in één oogopslag toegang tot je agenda en kunnen je collega’s ook zien dat je in gesprek bent via Teams.
SIP Trunking brengt de voordelen van VoIP, maar met het behoud van een telefooncentrale op de locatie van je klant.
Een SIP Trunk is te vergelijken met een traditionele telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande gesprekken niet via een telefoonlijn lopen, maar via een datalijn (Internetverbinding). De spraak wordt omgezet naar data en verloopt over een Internet (IP) verbinding in plaats van een telefoonlijn.
ViPro koppelt hiervoor de telefooncentrale van jouw klant aan ons hoogwaardige telefonieplatform. Omdat dit gebeurt met behoud van alle functionaliteiten, verandert er verder niets. De klant dient wel over een passende IP-verbinding (xDSL, Coax of glasvezel) te beschikken voor SIP Trunking.
Het uitgaande telefonieverkeer wordt via de IP-verbinding over het ViPro telefonieplatform gerouteerd, waardoor er aanzienlijke besparingen worden gerealiseerd voor zowel bellen naar nationale- als internationale nummers. Tot wel 60%! Huidige telefoonnummers kunnen worden behouden; deze porteren wij graag naar ons ViPro netwerk.
Naast de ‘standaard’ trunk bestaat ook de mogelijkheid om een ‘Teams’ trunk af te nemen waarmee Teams gaat functioneren als telefooncentrale. Houd er daarbij wel rekening mee dat de klant over de juiste Office licenties dient te beschikken.
Vaste en mobiele telefonie worden steeds meer één. ViPro biedt daarom beide oplossingen tegenwoordig aan, al dan niet met elkaar geïntegreerd.
Naast de opkomst van vast-mobiel integratie, is er ook in toenemende mate behoefte aan één aanspreekpunt voor (tele)communicatie-diensten. Daarom maakt de mobiele telefonie van ViPro het aanbod compleet.
Onze mobiele abonnementen werken op het betrouwbare KPN-netwerk of op het best geteste netwerk van Odido, waarmee optimale bereikbaarheid is gegarandeerd. Dankzij de nieuwe EU-regelgeving kun je ook vanuit de EU-landen bellen vanuit de bundels, waardoor bellen en het gebruik van data in het buitenland een stuk voordeliger is geworden.
Of het nu gaat om bellen en internetten of alleen het gebruik van data (voor bijvoorbeeld een tablet), ViPro biedt een op maat gesneden oplossing. Wij voorzien in mobiele oplossingen die bij jouw klant passen.
De integratie van vaste en mobiele telefonie wordt steeds meer gevraagd. Standaard beschikt de Managed VoIP omgeving van ViPro over de integratie van de mobiele aansluitingen van jouw klant (deze oplossing is netwerkonafhankelijk). Stelt je klant nog hogere eisen aan de vast mobiel integratie dan biedt een VAMO-oplossing deze mogelijkheid. Alle gesprekken van het mobiele abonnement lopen dan namelijk via het hoogwaardige telecomplatform van ViPro.
De CPS-dienst van ViPro voorziet in de beschakeling van telefoonnummers die op lijnen bij KPN draaien. Het belverkeer wordt in dat geval via ViPro afgewikkeld en dus via ViPro gefactureerd.
Omdat de gesprekskosten via ViPro aanzienlijk lager zijn, is het aantrekkelijk voor de klant deze dienst af te nemen. De klant hoeft niks te veranderen in de telefooncentrale of te investeren in nieuwe apparatuur. Men blijft gewoon telefoneren zoals men gewend is. En CPS is uitsluitend leverbaar in combinatie met WLR.
De WLR-dienst van ViPro voorziet naast de CPS beschakeling, in de administratieve overname van de abonnementskosten die normaliter door KPN in rekening werden gebracht. Fysiek blijft de dienst gewoon via KPN lopen, maar de maandelijkse kosten worden door ViPro gefactureerd. Ook hiervoor geldt dat de tarieven van ViPro aanzienlijk aantrekkelijker zijn.
WLR pas je toe op reeds bestaande telefonieaansluitingen, maar kan ook worden ingezet voor nieuw aan te leggen aansluitingen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer er geen aderpaar vrij is om een xDSL op aan te sluiten of wanneer, bij de overgang naar VoIP telefonie, de noodzaak van een lijn blijft bestaan voor bijvoorbeeld fax of alarm.
Veel bedrijven hebben nog een apart telefoonabonnement voor de fax, terwijl ze zelf nauwelijks nog faxen versturen. Het volledig opdoeken van een faxnummer is dan wel vrij rigoureus, omdat er nog altijd business binnen kan komen via de fax. Daarom is de fax to mail-dienst van ViPro een ideale oplossing. Het faxnummer blijft toch in dienst, alleen kan het dure abonnement voor de lijn opgezegd worden.
Voor het ontvangen en verzenden van faxen, kent ViPro de Fax2Mail/Mail2Fax dienst. Via deze dienst ontvangt jouw klant in haar e-mailbox(en) inkomende faxen in pdf-formaat. Voor uitgaande faxen wordt gebruik gemaakt van een web-interface.
Ja, ViPro is een geautoriseerde telecomaanbieder en kan daardoor telefoonnummers “porteren” naar ons eigen telecomplatform.
Naast het afrekenen van de gesprekskosten op basis van werkelijk verbruik biedt ViPro meerdere belbundels aan: Onbezorgd bellen, Onbeperkt bellen nationaal en Onbeperkt bellen nationaal en EU.
ViPro biedt zogenaamde SIM only oplossingen via de betrouwbare netwerken van KPN en Odido. Tevens is het mogelijk een mobiele aansluiting te verbinden aan het telecomplatform van ViPro (VAMO).
Ons telecomplatform kan voorzien in een trunk die geschikt is voor het gebruik van Teams.